Zapisy i dyskusja
Zapisy i dyskusja
Jeszcze dzisiaj pojawią się pierwsze większe szczegóły dotyczące systemu zabawy, tymczasem zapraszam chętnych do zapisywania się i zadawania pytań, jeśli coś jest niejasne. Wybieramy teamy od 4 do 8, potem ewentualnie dalsze. Jeśli będzie więcej chętnych, to w pierwszej kolejności zamiast brać Saubera (jeśli większość się zgodzi) można pójść za plotami sprzed paru miesięcy o przepoczwarzeniu Saubera w Alfę Romeo i stworzyć Alfę jako szósty team środka stawki.
Zespoły na sezon 2017:
1. Mercedes
2. Red Bull TAG Heuer
3. Ferrari
4. (Marcinho) Force India Mercedes
5. (Yankess) Williams Mercedes
6. (Mszostus) McLaren Honda
7. (K5054) Toro Rosso Ferrari
8. (Gzehoo) Haas Ferrari
9. Renault
10. Sauber Ferrari
11. Manor Mercedes
Ogólnie jeśli chodzi o silniki (parametr Power), to Mercedes > Ferrari > Renault = Honda, ale to będzie wyrównane (albo niezawodnością, albo innymi parametrami samochodu), więc każdy rozpocznie z takim samym potencjałem, nie trzeba rzucać się koniecznie na silniki Mercedesa.
Potencjał teamów niegrywalnych będzie modelowany jakimś prostym procesem stochastycznym, który umożliwi wahania formy (nie będę zdradzał nieistotnych szczegółów), ale przewiduję raczej stabilność, tzn. p-stwo tego, że w niedługim okresie czasu np. Manor będzie regularnie punktował, albo że Ferrari spadnie na stałe do środka stawki będzie raczej małe.
Zespoły na sezon 2017:
1. Mercedes
2. Red Bull TAG Heuer
3. Ferrari
4. (Marcinho) Force India Mercedes
5. (Yankess) Williams Mercedes
6. (Mszostus) McLaren Honda
7. (K5054) Toro Rosso Ferrari
8. (Gzehoo) Haas Ferrari
9. Renault
10. Sauber Ferrari
11. Manor Mercedes
Ogólnie jeśli chodzi o silniki (parametr Power), to Mercedes > Ferrari > Renault = Honda, ale to będzie wyrównane (albo niezawodnością, albo innymi parametrami samochodu), więc każdy rozpocznie z takim samym potencjałem, nie trzeba rzucać się koniecznie na silniki Mercedesa.
Potencjał teamów niegrywalnych będzie modelowany jakimś prostym procesem stochastycznym, który umożliwi wahania formy (nie będę zdradzał nieistotnych szczegółów), ale przewiduję raczej stabilność, tzn. p-stwo tego, że w niedługim okresie czasu np. Manor będzie regularnie punktował, albo że Ferrari spadnie na stałe do środka stawki będzie raczej małe.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2017, 11:44 przez Lorenzo, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Zapisy i dyskusja
Mam pewien problem, z którego może zdaliście sobie sprawę czytając Instrukcję - wyścigi. Otóż o ile TM ma spory wpływ na P i Q, to w zasadzie nie da się za dużo wymyślić, jeśli chodzi o wyścig Szczególnie że nie będzie nawet mieszanek opon i nie ma się też wpływu na zjazdy botów do pitu (ale dystans i zużycia będą tak dobrane, żeby boty nie tankowały bez potrzeby).
Jedyna opcja, która mi przychodzi do głowy, to zarządzanie tempem kierowców. Można zmieniać skilla botom w czasie jazdy, więc TM mógłby napisać, na których okrążeniach ma cisnąć, a na których zwolnić (żeby tylko wyszło na zero). Technicznie nie ma z tym problemu, ale nie wiem czy podoba się wam strzelanie w ciemno ze strategią. To byłoby sensowne, gdybyśmy robili streamy, można by reagować na sytuację w wyścigu na bieżąco, tylko że to by z kolei spowodowało kolejne trudności natury organizacyjnej.
Więc jak robimy - TM bez wpływu na wyścig, strategie w ciemno, czy jeszcze jakoś inaczej?
Jedyna opcja, która mi przychodzi do głowy, to zarządzanie tempem kierowców. Można zmieniać skilla botom w czasie jazdy, więc TM mógłby napisać, na których okrążeniach ma cisnąć, a na których zwolnić (żeby tylko wyszło na zero). Technicznie nie ma z tym problemu, ale nie wiem czy podoba się wam strzelanie w ciemno ze strategią. To byłoby sensowne, gdybyśmy robili streamy, można by reagować na sytuację w wyścigu na bieżąco, tylko że to by z kolei spowodowało kolejne trudności natury organizacyjnej.
Więc jak robimy - TM bez wpływu na wyścig, strategie w ciemno, czy jeszcze jakoś inaczej?
Re: Zapisy i dyskusja
Bez wpływu na wyścig. Będzie jakiś drobny element przypadkowości.
Re: Zapisy i dyskusja
Zgłaszam się do udziału w Managerze. Zespól - Williams.
Re: Zapisy i dyskusja
Jeszcze jedno wolne miejsce. Ja grał nie będę, tzn. będę, ale wszystkimi pozostałymi teamami naraz, bo wszystkiego zautomatyzować się nie da.
Jeśli później będzie jeszcze jakiś chętny, to otworzę miejsce w Renault albo Alfa Romeo do wyboru.
Jeśli później będzie jeszcze jakiś chętny, to otworzę miejsce w Renault albo Alfa Romeo do wyboru.
Re: Zapisy i dyskusja
Zadanie dla was. Potrzebuję podzielić kierowców z sezonu 2016 na 10 poziomów odpowiadających ich umiejętnościom (od AI 107 do 116). Mam już swój rozkład, ale nie śledziłem tegorocznego sezonu aż tak dokładnie i chciałbym znać też wasze zdanie. Chciałbym przy tym też, żeby rozkład umiejętności przypominał , czyli większość w środkowych poziomach, mniej na krańcach, ale pewnie i tak by wam coś takiego wyszło.
Znalazłem listę płac zapisanych w kontraktach dla kierowców F1 i - choć wprowadziłoby to nutkę realizmu - nie będę jej wykorzystywał, bo za bardzo skomplikuje planowany system finansów w grze. Płace będą proporcjonalne do umiejętności kierowców.
Znalazłem listę płac zapisanych w kontraktach dla kierowców F1 i - choć wprowadziłoby to nutkę realizmu - nie będę jej wykorzystywał, bo za bardzo skomplikuje planowany system finansów w grze. Płace będą proporcjonalne do umiejętności kierowców.
Re: Zapisy i dyskusja
No dobra, to poradzę sobie sam
W zasadzie już zakończyłem testy i wszystko jest dopięte. Muszę tylko dopisać ostatnie rozdziały instrukcji i myślę, że w piątek lub sobotę zaczniemy kontraktowaniem kierowców. Ferrari, Red Bull i Renault mają już komplet kierowców etatowych, a pozostałe teamy, w tym 5 teamów graczy, rozpoczynają z jednym zakontraktowanym kierowcą, a drugiego muszą zatrudnić podczas otwartego okna transferowego. Lista kierowców do zakontraktowania będzie wywieszona w temacie "Rynek Transferowy", szczegóły dotyczące działania okna transferowego podam później.
W zasadzie już zakończyłem testy i wszystko jest dopięte. Muszę tylko dopisać ostatnie rozdziały instrukcji i myślę, że w piątek lub sobotę zaczniemy kontraktowaniem kierowców. Ferrari, Red Bull i Renault mają już komplet kierowców etatowych, a pozostałe teamy, w tym 5 teamów graczy, rozpoczynają z jednym zakontraktowanym kierowcą, a drugiego muszą zatrudnić podczas otwartego okna transferowego. Lista kierowców do zakontraktowania będzie wywieszona w temacie "Rynek Transferowy", szczegóły dotyczące działania okna transferowego podam później.
Re: Zapisy i dyskusja
Wezmę udział jako TM Toro Rosso. Tak jeszcze przyszło mi do głowy, żeby podwyścigi były robione tak, że na jeden podwyścig przypada jedna strategia. To, w którym wystartujemy będzie zależeć od wybranej (z podanych przed wyścigiem) przez nas strategii. Co wy na to?
Re: Zapisy i dyskusja
Podziału na podwyścigi dokonuje się na podstawie kwalifikacji - startowanie w wyższym podwyścigu istotnie zwiększa szanse na lepszą pozycję na mecie. Opisywałem to w tym temacie: viewtopic.php?f=9&t=88.
Trudno będzie w jakikolwiek sposób wdrożyć strategie wyścigowe. Jedyny pomysł, jaki przychodzi mi do głowy, i który po wstępnych testach nie został odrzucony, to mieszanki opon. Da się zasymulować różną wytrzymałość opon zmieniając parametr sliding. Jeśli uznamy po sezonie testowym, że gra ma potencjał, to na pewno będziemy ją jeszcze rozwijać pod tym kątem.
Trudno będzie w jakikolwiek sposób wdrożyć strategie wyścigowe. Jedyny pomysł, jaki przychodzi mi do głowy, i który po wstępnych testach nie został odrzucony, to mieszanki opon. Da się zasymulować różną wytrzymałość opon zmieniając parametr sliding. Jeśli uznamy po sezonie testowym, że gra ma potencjał, to na pewno będziemy ją jeszcze rozwijać pod tym kątem.
Re: Zapisy i dyskusja
Wtedy by wyszło Toro Blu
GG 964305
"Jedni są mistrzami jednego okrążenia, inni mistrzami 20 okrążeń".
"Jedni są mistrzami jednego okrążenia, inni mistrzami 20 okrążeń".
Re: Zapisy i dyskusja
Czerwieni zostało tyle samo To nie mój pomysł, obrazek z takim malowaniem STR krąży po internetach już od ok. 6 lat i wg mnie wygląda to dobrze. W F1 2016 też wygląda fajnie: https://youtu.be/lGNsQejperA?t=23m39s.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2017, 11:56 przez Lorenzo, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Zapisy i dyskusja
Ja tam wole Maca z czerwonymi spoilerami, łatwiej odróżnic więc chętnie.
Re: Zapisy i dyskusja
Mógłbyś przesłać screena Red Bulla? Chcę się upewnić, czy je rozróżnię
Re: Zapisy i dyskusja
Red Bull to ten pośrodku.
Re: Zapisy i dyskusja
A czym będzie się różnić od Toro Rosso? Kolorem nosa?
Re: Zapisy i dyskusja
Jest git
Zacne bolidy, milordzie
Zacne bolidy, milordzie
Re: Zapisy i dyskusja
Czy okrążenia przejechane podczas obu sesji treningowych sumują się, tzn. jeżeli kierowca o nauce 6 przejedzie łącznie 18 okrążeń to czy jego umiejętności wzrastają o 2, czy 3?
Re: Zapisy i dyskusja
W instrukcji napisałeś, że do Q2 przechodzi 16 kierowców, ale tylu łącznie startuje. Czy przewidujesz jakieś zmiany w sposobie przeprowadzenia kwalifikacji (np. tylko dwie sesje kwalifikacyjne)?
Re: Zapisy i dyskusja
3 ostatnie zespoły nie wzięły udziału w testach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika